Світлана Вегерінська,
вчитель російської мови і зарубіжної літератури
Лучанської загальноосвітньої школи І-ІІІ
ступенів
Таращанського району
Пояснювальна записка
Кожна дитина - це майбутнє нації. Навіть у первісному
суспільстві піклувались про підготовку дитини до соціального життя, до
діяльності в контексті тієї культури, у ЯКІЙ вона зростала.
Виховання свідомої, прогресивної молоді, відповідальної за себе, своє життя
та здоров’я є кінцевою метою виховної роботи
класного керівника з учнівським колективом програмою "Дорога в
майбутнє".
Сьогодні здоров'я вже не розглядають як
безпосередньо медичну проблему. Загальноприйнятим у міжнародному спілкуванні є
визначення поняття «здоров’я» викладене у Преамбулі Статуту ВООЗ (1948 р.) :
"Здоров'я - це стан повного фізичного, духовного і соціального
благополуччя, а не лише відсутність хвороб або фізичних вад".
Здоров'я нації у сучасності розглядається як
показник цивілізованості держави, розкриває соціально - економічне становище
суспільства.
Програма "Дорога в майбутнє"
розрахована на організацію виховного процесу із учнями 10-11 класів.
Програмою передбачено реалізацію таких завдань
- надання школярам інформації про цінність систематичного зміцнення здоров'я, у його виявах;
- надання школярам інформації про цінність систематичного зміцнення здоров'я, у його виявах;
- закладення
основ теоретичних знань з проблеми збереження здоров'я;
- профілактика шкідливих звичок (куріння, алкоголізму, наркоманії, токсикоманії тощо);
- забезпечення свідомого самовизначення громадянського і професійного статусу як результат самоорганізації його особистості;
- стимулювання самостійності учнів у процесі навчання, їхнього інтересу до наук, техніки, різноманітних галузей знань;
- виховання високої моральності у взаєминах юнаків і дівчат, ознайомлення їх з законодавством України про сім'ю і шлюб;
- профілактика шкідливих звичок (куріння, алкоголізму, наркоманії, токсикоманії тощо);
- забезпечення свідомого самовизначення громадянського і професійного статусу як результат самоорганізації його особистості;
- стимулювання самостійності учнів у процесі навчання, їхнього інтересу до наук, техніки, різноманітних галузей знань;
- виховання високої моральності у взаєминах юнаків і дівчат, ознайомлення їх з законодавством України про сім'ю і шлюб;
-
прилучення
учнів до духовної культури, до скарбів українського народу та кращіх
зразків світової культури;
-
забезпечення
злагодженості дій школи і сім'ї у самовизначенні особистості.
Робота за даною програмою здійснюється на
основі принципів гуманізації,
демократизації
виховного процесу; послідовності та систематичності; гармонії інтересів, потреб
і бажань учнів; діяльнісного та компетентісного підходів до організації роботи
з дітьми; єдності сім'ї, школи та громадськості; підтримання звзязку виховання
з життям.
МЕТОДИ ТА ФОРМИ РОБОТИ З КЛАСНИМ КОЛЕКТИВОМ
-
методи
формування свідомості (бесіда, лекція, диспут);
-
методи
формування суспільної поведінки (доручення, тренінги, дебати, рольові ігри
-
методи
контролю та аналізу ефективності виховання (анкетування, спостереження)
-
методи
стимулювання діяльності ( змагання, заохочення);
-
години
класного керівника;
-
екскурсії;
-
родинні та
традиційні свята;
-
творчі
конкурси;
-
інтелектуальні
ігри.
ПРОГНОЗОВАНИМИ РЕЗУЛЬТАТАМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ
"ДОРОГА МАЙБУТНЄ" Є:
випускник
школи - гармонійна особистість, патріот України, який усвідомлює свою
належність до сучасної європейської цивілізації; активна, гуманістично
спрямована людіна яка здатна будувати демократичну Україну; особистість з
високим рівнем знань норм, правил поведінки, інтелігентна, комунікативна
людина, яка вміє аналізувати об'єктивну дійсність, відстоювати свою точку зору,
поважати позицію інших; свідомо ставиться до зміцнення свого здоров'я як
необхідної умови підготовки до суспільно корисної праці захисту Батьківщини.
Програма "Дорога в майбутнє"
складається з чотирьох тематичних розділів:
1.
"Бережіть
здоров’я змолоду ".
2.
"Не
споглядати й говорити, а вершити і творити ".
3.
"Повір
у себе, у свої знання "
4. "Моє сьогодні - основа
мого завтра ".
Навчально
- тематичний план програми
"Дорога в майбутнє"
Розділ
|
Завдання
|
Кількість
годин
|
І.
Бережіть здоров'я
змолоду
Твоє здоров 'я у твоїх руках,
Тож бережи його щоднини.
М. Темчук
|
Пропаганда і дотримання норм здорового способу життя; формування,
усвідомлення учнями ролі фізичної, психічної, духовної та соціальної
досконалості у всебічному гармонійному розвитку особистості; виховання
високої моральності у взаєминах юнаків та дівчат.
|
10
|
II. Не споглядати й говорити, а вершити і творити
Можна
жить, а можна існувати, Можна думать — можна повторять, Та не можуть душу
зігрівати
Ті, що
не палають, не горять!
В. Симоненко
|
Розвиток творчої активності учнів на основі створення у них позитивного
емоційного стану; формування вміння і навичок
використовувати досягнення мистецтва для пізнання природи, життя людей,
самого себе, екологічної культури; сприяння виробленню в учнів норм етики
моральної самооцінки на основі загальнолюдських цінностей, формування
моральних переконань.
|
6
|
III.
Повір у себе, у свої
знання
Учитесь, читайте,
і чужому научайтесь
й свого не цурайтесь
Т.Шевченко
|
Формування усвідомлення важливості знань;
мотивація пізнавальної діяльності учнів; виховання культури інтелектуальної праці,
свідомого ставлення до обов'язків; стимулювання до самоосвіти,
самовдосконалення.
|
7
|
IV. Моє
сьогодні - основа
мого завтра
Суди про прожиті дні не по врожаю, який ти зібрав, а по тому насінню, що
ти посіяв у цей день.
Р.Л. Стівенсон
|
Виховання національної свідомості, активної
життєвої позиції, любові до рідної землі, свого народу; сприяння усвідомленню
учнями себе часткою громадянського суспільства; профорієнтація учнів,
розширення кругозору, розвиток ініціативи, самостійності.
...
|
10
|
Немає коментарів:
Дописати коментар