Виховна робота



 Творча програма

Творча програма"Дорога в майбутнє" (10-11 кл)
Світлана Вегерінська,
вчитель російської мови і зарубіжної літератури
Лучанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Таращанського району
Пояснювальна записка
Кожна дитина - це майбутнє нації. Навіть у первісному суспільстві піклувались про підготовку дитини до соціального життя, до діяльності в контексті тієї культури, у ЯКІЙ вона зростала.
Виховання свідомої, прогресивної молоді, відповідальної за себе, своє життя та здоров’я є кінцевою метою виховної роботи класного керівника з учнівським колективом програмою "Дорога в майбутнє".
Сьогодні здоров'я вже не розглядають як безпосередньо медичну проблему. Загальноприйнятим у міжнародному спілкуванні є визначення поняття «здоров’я» викладене у Преамбулі Статуту ВООЗ (1948 р.) : "Здоров'я - це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб або фізичних вад".
Здоров'я нації у сучасності розглядається як показник цивілізованості держави, розкриває соціально - економічне становище суспільства.
Програма "Дорога в майбутнє" розрахована на організацію виховного процесу із учнями 10-11 класів.
Програмою передбачено реалізацію таких завдань 
 -         надання школярам інформації про цінність систематичного зміцнення здоров'я, у його виявах;
 -   закладення основ теоретичних знань з проблеми збереження здоров'я; 
-         профілактика шкідливих звичок (куріння, алкоголізму, наркоманії, токсикоманії тощо); 
-         забезпечення свідомого самовизначення громадянського і професійного статусу як результат самоорганізації його особистості; 
-         стимулювання самостійності учнів у процесі навчання, їхнього інтересу до наук, техніки, різноманітних галузей знань; 
-         виховання високої моральності у взаєминах юнаків і дівчат, ознайомлення їх з законодавством України про сім'ю і шлюб;
-         прилучення учнів до духовної культури, до скарбів українського народу та кращіх
зразків світової культури;
-         забезпечення злагодженості дій школи і сім'ї у самовизначенні особистості.
Робота за даною програмою здійснюється на основі принципів гуманізації,
демократизації виховного процесу; послідовності та систематичності; гармонії інтересів, потреб і бажань учнів; діяльнісного та компетентісного підходів до організації роботи з дітьми; єдності сім'ї, школи та громадськості; підтримання звзязку виховання з життям.

МЕТОДИ ТА ФОРМИ РОБОТИ З КЛАСНИМ КОЛЕКТИВОМ
-         методи формування свідомості (бесіда, лекція, диспут);
-         методи формування суспільної поведінки (доручення, тренінги, дебати, рольові ігри
-         методи контролю та аналізу ефективності виховання (анкетування, спостереження)
-         методи стимулювання діяльності ( змагання, заохочення);
-         години класного керівника;
-         екскурсії;
-         родинні та традиційні свята;
-         творчі конкурси;
-         інтелектуальні ігри.
ПРОГНОЗОВАНИМИ РЕЗУЛЬТАТАМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ "ДОРОГА МАЙБУТНЄ" Є:
випускник школи - гармонійна особистість, патріот України, який усвідомлює свою належність до сучасної європейської цивілізації; активна, гуманістично спрямована людіна яка здатна будувати демократичну Україну; особистість з високим рівнем знань норм, правил поведінки, інтелігентна, комунікативна людина, яка вміє аналізувати об'єктивну дійсність, відстоювати свою точку зору, поважати позицію інших; свідомо ставиться до зміцнення свого здоров'я як необхідної умови підготовки до суспільно корисної праці захисту Батьківщини.
Програма "Дорога в майбутнє" складається з чотирьох тематичних розділів:
1.       "Бережіть здоров’я змолоду ".
2.       "Не споглядати й говорити, а вершити і творити ".
3.       "Повір у себе, у свої знання "
4.        "Моє сьогодні - основа мого завтра ".


Навчально - тематичний план програми "Дорога в майбутнє"
Розділ
Завдання
Кількість годин
І. Бережіть здоров'я
змолоду
Твоє здоров 'я у твоїх руках,
 Тож бережи його щоднини.
М. Темчук
Пропаганда і дотримання норм здорового способу життя; формування, усвідомлення учнями ролі фізичної, психічної, духовної та соціальної досконалості у всебічному гармонійному розвитку особистості; виховання високої моральності у взаєминах юнаків та дівчат.
10
II. Не споглядати й говорити, а вершити і творити
Можна жить, а можна існувати, Можна думать — можна повторять, Та не можуть душу зігрівати
Ті, що не палають, не горять!
В. Симоненко
Розвиток творчої активності учнів на основі створення у них позитивного емоційного стану; формування вміння і навичок
використовувати досягнення мистецтва для пізнання природи, життя людей, самого себе, екологічної культури; сприяння виробленню в учнів норм етики моральної самооцінки на основі загальнолюдських цінностей, формування моральних переконань.
6
III. Повір у себе, у свої
знання
Учитесь, читайте,
 і чужому научайтесь
 й свого не цурайтесь
Т.Шевченко
Формування усвідомлення важливості знань; мотивація пізнавальної діяльності учнів; виховання культури інтелектуальної праці, свідомого ставлення до обов'язків; стимулювання до самоосвіти, самовдосконалення.
7
IV. Моє сьогодні - основа
мого завтра
Суди про прожиті дні не по врожаю, який ти зібрав, а по тому насінню, що ти посіяв у цей день.
Р.Л. Стівенсон
Виховання національної свідомості, активної життєвої позиції, любові до рідної землі, свого народу; сприяння усвідомленню учнями себе часткою громадянського суспільства; профорієнтація учнів, розширення кругозору, розвиток ініціативи, самостійності.
...
10



 

Немає коментарів:

Дописати коментар